Konsultant, czy wedding planner to osoba, na której barki Para Młoda kładzie organizację wesela. Co musimy zrobić, by zostać dobrym i docenianym konsultantem ślubnym? Czy trzeba przejść odpowiednie szkolenie lub zdać egzamin, by móc pracować w tym zawodzie?
Kim jest konsultant ślubny?
Lubimy planować, szukać ciekawych rozwiązań i pomagać przy tym innym? Mamy zmysł organizacyjny, a naszym życiowym celem jest stworzenie imprezy idealnej? Jeżeli tak, to zawód konsultanta ślubnego jest skrojony na nas!
Wedding planner to osoba, która spełnia marzenia Państwa Młodych. Zajmuje się kompleksową organizacją najważniejszego dnia w życiu każdej pary. Po ustaleniu szczegółów z Parą Młodą Konsultant zajmuje się każdym, nawet najdrobniejszym szczegółem wesela. Pracując w tym zawodzie, musimy myśleć o wszystkim.
Nasz zakres obowiązków musi być dokładnie opisany w umowie sporządzonej między nami, a Parą Młodą. Niektórzy Narzeczeni mogą przekazać nam wszystkie obowiązki. Inni będą woleli sami wybrać zaproszenia, czy zespół weselny. Niemniej dzięki naszym znajomościom i doświadczeniu musimy wspierać swoich klientów na każdym etapie przygotowań.
Jak zostać konsultantem ślubnym?
Konsultant ślubny jest osobą terminową i dobrze zorganizowaną. Musi pamiętać o terminach, dopięciu wszystkich szczegółów. Jeżeli posiadamy wszystkie te cechy, możemy zostać wedding plannerem. Jak zacząć karierę? Możemy wybrać się na specjalistyczny kurs. Tam dowiemy się, na co zwracać uwagę pracując z Młodą Parą. Na kursie takim możemy zdobyć nie tylko doświadczenie, ale również znajomości. Te zaś są w tej branży bardzo potrzebne.
Jednak odbycie kursu nie jest wymagane w tej branży. Żadne certyfikaty i dyplomy nie dadzą tego, co doświadczenie i nasze cechy, które ułatwiają nam pracę z ludźmi. Zaangażowanie i niejednokrotnie poświęcenie jest bardziej doceniane niż przebyte kursy.
Kreatywny zawód
Jeśli mamy dość siedzenia za biurkiem lub stania za ladą i czujemy, że nasza kreatywność każdego dnia umiera, może czas zmienić miejsce pracy? Jako konsultant ślubny będziemy potrzebowali ogromnych pokładów kreatywności. By spełnić wszystkie zachcianki swoich klientów, niejednokrotnie będziemy musieli się nagimnastykować.
Z pewnością nie spędzimy całych dni za biurkiem. Z pewnością nie będziemy przez 8 godzin dziennie wpatrywać się w monitor. Będziemy za to biegać ze spotkania na spotkanie. Z klientami, zespołem, fotografem, czy przedstawicielem sali weselnej. Praca wedding plannera łączy się z nieustannymi telefonami, negocjowaniem lepszych warunków umów dla naszych klientów i ze spełnianiem marzeń Pani i Pana Młodych.
Jeśli chcemy połączyć naszą przyszłość z branżą ślubną, możemy zostać konsultantem ślubnym. Jeżeli jednak nie do końca czujemy miętę do tego zawodu, w tym artykule https://www.wesele.com.pl/porady-chcesz_znalezc_prace_w_branzy_weselnej_zobacz_jak_to_zrobic,p,1364.html możemy sprawdzić, jakie jeszcze zawody potrzebne są, by Para Młoda mogła przeżyć wspaniały dzień ślubu.
Leave a Reply