Jak przygotować się do otwarcia sklepu w centrum handlowym?

Prowadzenie własnej firmy to coraz częściej spotykany pomysł na życie. Praca na etacie nie jest dla każdego, a każdy moment jest dobry na rozpoczęcie przygody z biznesem. Branża handlowa wydaje się dobrym pomysłem – nieustanne zapotrzebowanie na podstawowe artykuły jak żywność, odzież czy kosmetyki jest niemal tak pewne jak to, że po nocy wstaje dzień.

Oryginalny pomysł na biznes jest kluczowy, jednak o sukcesie w sektorze handlowym i usługowym decyduje lokalizacja sklepu czy restauracji. Wynajem lokalu użytkowego w galerii handlowych to jeden ze skuteczniejszych sposobów na start, jednak trzeba liczyć się obowiązkami, jakie wiążą się z tego typu przedsięwzięciem. Co zatem warto wiedzieć przed wynajęciem lokalu w centrum handlowym?

Zobacz także: Galerie handlowe – jak zmieniały się na przestrzeni lat?

Badania rynkowe przed dzierżawą lokalu w centrum handlowym

Jednym z elementów kluczowych decydujących o sukcesie w branży handlowej jest odpowiednie rozeznanie specyfiki tego sektora gospodarczego. Badania rynku warto rozpocząć jeszcze przed wystartowaniem ze sklepem czy restauracją, co pomaga zminimalizować ryzyko ewentualnej porażki. Potrzeby konsumentów i poziom zainteresowania profilem naszego przedsiębiorstwa dają miarodajny obraz tego, jaka firma ma szansę utrzymać się na rynku i przynosić zyski finansowe. Jak wiadomo, przestrzeń w galerii handlowej to skupisko dziesiątek, a nawet setek lokali o podobnym profilu, dlatego trzeba się liczyć z zaciętą konkurencją.

Wynajem lokalu w galerii handlowej a profil firmy

Dzierżawa lokalu w centrum handlowym nie zawsze jest równoznaczna z pozyskiwaniem nowych klientów. Decydując się na otwarcie sklepu w centrum handlowym warto wziąć pod uwagę charakter naszej oferty. Jeśli asortyment sklepu cechuje ekskluzywność i wyłączność, pozyskiwanie nowych klientów może być kłopotliwe. Specyfika galerii handlowych faworyzuje sklepy sieciowe z produktami z niskiej i średniej półki cenowej, najczęściej żywności, odzieży czy obuwia skierowanych do masowej konsumpcji.

Wynajem lokalu a lokalizacja centrum handlowego

Istotnym czynnikiem wpływającym na sukces sklepu czy restauracji jest lokalizacja centrum handlowego. Największą liczbą klientów mogą pochwalić się galerie handlowe usytuowane w centrum największych miast. W tę koncepcję świetnie wpisuje się centrum handlowe Złote Tarasy w Warszawie, a dokładniej w dzielnicy Warszawa Śródmieście. Zdaniem wielu najlepsza galeria handlowa w Warszawie charakteryzuje się bowiem największym potencjałem marketingowym, co ma również przełożenie na zyski poszczególnych sklepów czy lokali usługowych na terenie obiektu.

Galeria handlowa – parking ma znaczenie

Choć parkingi przy galeriach handlowych do już pewien standard, wiele obiektów nie spełnia wymagań konsumentów. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że klienci docierają do centrum handlowych właśnie za pomocą samochodów, a gdzieś te samochody trzeba parkować. Coraz więcej galerii dostrzega konieczność modernizacji infrastruktury komunikacyjnej, dlatego powstają nowoczesne i funkcjonalne parkingi dla klientów. „Warszawa centrum handlowe parking” to jedno z najczęściej występujących zapytań internautów, a obiektem, który wydaje się spełniać oczekiwania klientów jest galeria Złote Tarasy w Warszawie. Ponad 1000 miejsc do parkowania na 4 poziomach to powód do dumy.